شهر راز

شهر راز

خوشا شیراز و وضع بی مثالش خداوندا نگه دار از زوالش

 

 

اگر قصد ازدواج دارید یا به تازگی ازدواج کرده‌اید، این پیام را حتما بخوانید !

 

اگر قصد ازدواج دارید یا به تازگی ازدواج کرده‌اید، این پیام را حتما بخوانید !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا بعد از ازدواج مشکلات کم کم پیدا می‌شوند؟

اگر چند نکته ساده را رعایت کنید، می‌توانید از مشکلات همیشگی اول ازدواج جلوگیری کنید و ببینید سال های اول ازدواج هم می‌تواند سرشار از آرامش و شادی باشد. تازه عروس و دامادها، در سال اول ازدواج‌شان اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند. گاهی مشکلات غیرمنتظره، آن هم در آغاز زندگی که قرار بود با آرامش و عشق همراه باشد، همه آرزوها را به‌‌هم می ریزد و زن و شوهری که قرار بود همراه هم باشند را از هم دور و دورتر می کند. اگر شما هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید و احساس می کنید ازدواج‌تان آن‌طور که دوست داشتید، پیش نرفته، قبل از هرچیز فراموش نکنید مشکلات شما هیچ وقت با روی برگرداندن از شریک زندگی‌تان حل نمی‌شوند. پس برای درک مشکلات و پیدا کردن راه‌حل‌شان با هم متحد شوید و راه حل دشواری‌های زندگی زناشویی‌تان را بیرون از آن رابطه جست‌وجو نکنید. با همسرتان برای پیدا کردن راه حل بیرون آمدن از بحران، مذاکره کنید. در مورد انتظارات‌تان از رابطه و زندگی مشترک صحبت کنید و زمانی که به یک نظر مشترک می رسید آن‌را جدی بگیرید. اگر هنوز هم به زندگی مشترک و همسرتان علاقه‌مندید یا اینکه در تلاشید یک زندگی جدید را در ماه های آینده آغاز کنید، وقت آن است این پیشنهادهای ساده را جدی بگیرید.


قدر تجربه‌ها را بدانید

همه ازدواج‌ها مثل هم پیش نمی‌روند و شما نمی‌توانید به‌دلیل موفقیت یا شکست اطرافیان‌تان در ازدواج‌، در مورد زندگی آینده خودتان اظهارنظر کنید. مهم‌تر این‌که ازدواج قرار نیست مثل دوره نامزدی یا آشنایی پیش برود. غوطه ور شدن در عشق با عاشقانه زندگی کردن فرق می‌کند. طبیعی است وقتی شما برای زندگی کردن زیر یک سقف می آیید، زندگی‌تان وارد مرحله جدیدی می شود و اقتضائات تازه‌ای پیدا می کند. شما باید بتوانید تفاوت این مرحله تازه و پرمسئولیت را با دوره پرهیجان و پر از شادی نامزدی درک کنید. این زندگی تازه، برای موفقیت، به تلاش هر دوی شما نیاز دارد. پس به جای این‌که به خاطر تغییرات ناامید شوید، از تجربه های تازه درس بگیرید چراکه هر دوی شما در مقابل موفقیت یا شکست این ازدواج مسئولید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نه فقط برای عروسی، بلکه برای ازدواج برنامه‌ریزی کنید

قطعا شما ساعات زیادی از ماه های آخر تجردتان را صرف این تفکرات می‌کنید که چه لباسی را در روز عروسی بپوشید، چه غذاهایی را سرو کنید، چه گل‌هایی را دست‌تان بگیرید و... اما باید باور کنید شروع زندگی مشترک و ادامه دادنش به همان چند ساعت جشن عروسی محدود نمی‌شود. پس بیش از هر چیز به موضوعاتی فکر کنید که می‌توانند بیشترین تاثیر را در زندگی مشترک‌تان بگذارند. پس از آغاز زندگی مشترک، کدام یک از شما قرار است چه مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرد؟ قرار است با چه کسانی معاشرت کنید و وقت بگذرانید؟ چه زمانی و در چه شرایطی مایلید بچه‌دار شوید یا اینکه از طرف مقابل‌تان انتظار دارید چطور شما را حمایت کند و چه مسئولیت‌هایی را در زندگی‌تان برعهده بگیرد؟ سعی کنید وقت‌تان را در ماه های آخر نامزدی به بیشتر شناختن هم همچنین برنامه ریزی های بلندمدت برای ازدواج‌تان بگذرانید و از مواردی که برای هر دوی شما هیجان‌انگیز و البته مهم است، صحبت کنید. در مورد ازدواج‌تان چه فکری می کنید؟ آیا می‌خواهید یک عروسی خارق‌العاده بگیرید و اطرافیان‌تان را با جشن عروسی‌تان حیرت زده کنید؟ این فکر را از سرتان بیرون کنید و به این توجه کنید که جشن عروسی خارق‌العاده و حیرت‌انگیز، هرگز به حقیقت نمی‌پیوندد. حتی با وجود شدید‌ترین مراقبت‌ها و بیشترین دقت و همین‌طور صرف هزینه بسیار، جشن عروسی شما آن‌طور که برایش برنامه ریزی می کنید از آب در نخواهد آمد. فکر عروسی رویایی را از سر بیرون کنید و بگذارید این موضوع، مسیر طبیعی خودش را با کمترین استرس طی کند.
نکته : برای حل نیازهای زندگی خودتان، با همسرتان صادق باشید. همیشه به یاد داشته باشید زندگی‌ مشترک را چطور شروع کردید.


پایه های زندگی‌تان را محکم کنید

ازدواج یعنی در کنار هم بودن و البته مهم‌تر از آن یک دل بودن. پس از همان لحظات آغاز زندگی مشترک، به هم متعهد باشید و در قبال خوشبختی و شادی یکدیگر احساس مسئولیت کنید. تنها با پرورش حس مسئولیت پذیری و البته عشق است که می توانید هر روز و هر لحظه برای موفقیت زندگی مشترک‌تان تلاش کنید. هر صبح که از خواب بیدار می شوید از خودتان بپرسید "امروز چه کاری می توانم انجام دهم تا همسرم زندگی بهتری داشته باشد؟" این تفکر به معنای فدا‌کردن خودتان و نادیده گرفتن نیازهای‌تان نیست. بلکه به این معناست که شما در کنار شادی و آرامش خودتان، از شادکردن و خوشبخت کردن فرد مورد علاقه‌تان هم آرامش گرفته و لذت می برید. بگذارید همسرتان بداند که به خاطر با او بودن احساس غرور کرده و به او افتخار می کنید. رابطه‌تان را با عشق، حمایت عقلانی و ارتباطی نزدیک همراه کنید. یک رابطه عادلانه و برابر را بسازید و در عین اینکه نمی‌خواهید بار یک زندگی را یک‌تنه بر دوش بکشید، خستگی و تلخی را هم از محیط کار و فعالیت‌های بیرون به خانه نیاورید. این واقعیت که پس از ازدواج، زندگی مشترک‌تان به یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌های زندگی‌تان تبدیل می‌شود را نادیده نگیرید، در نتیجه برای یکدیگر وقت بگذارید، مطمئن شوید آن‌طور که باید برای همسر و خانواده‌تان زمان و انرژی می‌گذارید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سه پیشنهاد تکمیلی

1. آغاز راه را فراموش نکنید

برای حل نیازهای زندگی با خودتان و همین‌طور همسرتان صادق باشید. همیشه به یاد داشته باشید زندگی‌تان را چطور و از کجا شروع کردید و گمان نکنید تمام دوران آشنایی و ازدواج شما، محدود به لحظات سخت و اتفاقات ناگوار بوده است. هنگامی ‌که به مشکلی برمی‌خورید کمی قبل‌تر را هم به یادتان بیاورید و به‌خود، دلیل‌تان برای وارد شدن به این رابطه و این زندگی را گوشزد کنید. اگر احساس می کنید زندگی‌تان از آن طراوت اولیه خارج شده است با یکدیگر صحبت کنید و راهی منطقی را با کمک هم برای بازگشتن به آن دوران خوش و پر از امید پیدا کنید.
2. آرزوهای‌تان را فراموش نکنید

به جای شکوه و گلایه‌کردن به این فکر کنید چه‌نوع زندگی دارید و البته چه‌نوع زندگی مورد نظر شما بوده و همیشه آرزویش را داشته‌اید. شرایط فعلی شما چقدر با تفکرات‌تان در روزهای اول فاصله دارد و چطور می توانید آنچه دارید را به آنچه آرزو دارید، نزدیک کنید. قرار نیست با این تفکرات سرخورده شوید و احساس کنید آنچه برای زندگی مشترک انتخاب کرده اید به همه چیز شباهت دارد به غیر از آرزوهای شما، بلکه قرار است با این راه کاستی های زندگی تان را بشناسید و نگذارید بیش از این از خواسته‌ها و آرزوهای‌تان فاصله بگیرید.
3. یکدیگر را قضاوت نکنید

فراموش نکنید همسرتان ذهن‌‌تان را نمی‌خواند و بی‌آن‌که با او در مورد احساس‌تان و مشکلات‌تان صحبت کنید نمی‌تواند از آنها سر در بیاورد. پس بدون پیش داوری و قضاوت، با یکدیگر در مورد زندگی مشترک‌تان صحبت کنید. توقع نداشته باشید همسرتان تنها با رفتارهایی که از نظر شما نشانه تلقی می‌شوند به مشکلات پی ببرد و برای حل کردنشان تلاش کند. هنوز آغاز زندگی مشترک شماست و شما باید به خود و همسرتان برای بهتر شناختن یکدیگر زمان بدهید.‌ آنچه در دل دارید را به صراحت اما با لحنی آرام بیان کنید و به جای ‌دنبال مقصر گشتن، نزدیک‌ترین راه منطقی برای خروج از بحران را پیدا کنید. ‌اگر با هم برای حل کردن مشکلات صحبت می‌کنید پس باید به دنبال یک راه حل مشترک هم بگردید.‌ راهی که هر دوی شما با همراهی یکدیگر برای خروج از بحران انتخاب کرده و می‌پیمایید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|
 

حمیدرضاجمالی

من اهل شیرازم روزگارم بد نیست خورده هوشی سر سوزن شوقی نقاشم و هنرمندان را دوست دارم ....
www.hamidreza.shiraz@gmail.com

 
 

لینک دوستان

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

 

مطالب قبلی

40 مورد از کم هزینه ترین لذت‌های دنیا!

خواهر خوانده های شیراز

بنیان‌گذاری شیراز

دلم برای کسی تنگ است

شیشه تبدار

تقدیم به مادرم

کودکان از عشق چه می گویند؟

ای کاش صمیمیت ما آدمها همیشگی باشه

زندگی ......

چرا آقایون ناگهان خانمی که عاشقش هستند را ترک میکنند؟

20 راه جالب برای تشخیص عشق واقعی

اگر قصد ازدواج دارید یا به تازگی ازدواج کرده‌اید، این پیام را حتما بخوانید !

آیا ازدواج برای همه یک امر ضروری است ؟!

کارت پستال های زیبای عاشقانه

داستان های عاشقانه

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد؟

ماجرای روز ولنتاین و نامزدهای جوان

دیدنی ترین نقاط جهان

عکس های عاشقانه و احساسی

جزیره های شخصی بازیگران و خوانندگان معروف هالیوودی

 

نویسندگان

حمیدرضاجمالی

 

 





لینک دوستان

عاشقم من

کولی عاشق

من و وبلاگم

بخوانید تا بدانید

دختری از جنس یخ

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 37842
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1